Nieuws en Blogs 

Fit op gewicht

Fit op gewicht

Ga fit en energiek de zomer tegemoet! Meld u nu aan voor “Fit op Gewicht” van Sportschool de Wenakker en DriemaalVijf Gewichtsconsulent!

Zet vandaag de eerste stap

Wilt u het nieuwe jaar goed beginnen en op een gezond gewicht komen voor een fitter en energieker gevoel? Vraag dan nu een gratis kennismakingsgesprek aan!

Hoe overleef ik de feestdagen?

Gezond de feestdagen door, dat willen we allemaal wel! Toch lijken gezond eten en feestdagen niet samen te gaan. Tijdens de feestdagen eten we vaak veel meer, vetter en meer suiker dan anders met soms extra kilo’s en een ongezond gevoel tot gevolg. Hoe voorkomt u dit?

Cursus “Lekker voor weinig”

Cursus “Lekker voor weinig”

In opdracht van de Gemeente Oldambt en in samenwerking met Sociaal Werk Oldambt, start DriemaalVijf Gewichtsconsulent 5 februari 2018 de cursus “Lekker voor weinig”. Hoe bereid je met weinig geld een gezonde en lekkere maaltijd? Lees hier alle informatie over deze cursus.

Creatief met je budget

Creatief met je budget

Hoe bereid je met weinig geld een gezonde maaltijd? Ontdek het in de cursus “Lekker en gezond voor weinig”, georganiseerd door Welzijn Bellingwedde en DriemaalVijf Gewichtsconsulent. Klik hier voor meer informatie en om je aan te melden.

Ticket to a Healthy You

Ticket to a Healthy You

Met de zomer in het vooruitzicht willen mensen graag weer een paar kilo’s kwijt. BGN Gewichtsconsulenten voeren een campagne onder de naam ‘Ticket to a healthy you’. Bekijk hier de promotievideo.

Hoe zorg je voor een goede weerstand?

Door gezond te eten, genoeg te slapen en regelmatig te bewegen, blijft je weerstand zo hoog mogelijk. Met een goede weerstand is je lichaam beter bestand tegen ziekmakende bacteriën en virussen en word je minder snel ziek. Mocht je toch ziek worden, dan herstel je sneller.

Door te eten volgens de Schijf van Vijf krijg je alle goede stoffen binnen die je nodig hebt.

Eet veel groente en fruit; dagelijks minimaal 250 gram groente en 2 porties fruit.
Kies vooral volkoren, zoals volkorenbrood, -pasta en -couscous en zilvervliesrijst.
Varieer met vlees, vis, peulvruchten, noten, eieren en vegetarische producten.
Neem genoeg magere en halfvolle zuivel, zoals melk, yoghurt en kaas.
Eet dagelijks een handje ongezouten noten.
Drink voldoende vocht, zoals kraanwater, thee en koffie.
Gebruik zachte of vloeibare smeer- en bereidingsvetten, zoals olie, halvarine en vloeibaar bak- en braadvet.
... Toon meerToon minder

Bekijk op Facebook

Is pindakaas gezond?

100% pindakaas of notenpasta zonder toegevoegd suiker en zout valt in de Schijf van Vijf. Deze soorten zijn dus gezond broodbeleg, ook voor je kind. Aan veel potten pindakaas en notenpasta is zout en suiker toegevoegd. Dat is een minder gezonde keuze.

In pindakaas zit over het algemeen voornamelijk gemalen pinda’s. Pinda’s zijn eigenlijk geen noten, maar peulvruchten. Toch worden pinda’s vanwege hun eigenschappen en samenstelling tot noten gerekend. Aan pindakaas wordt vaak olie, zout en/of suiker toegevoegd. Maar er zijn ook soorten pindakaas verkrijgbaar zonder toegevoegd zout en suiker. Die zijn beter voor je gezondheid.

Noten en pinda’s beschermen tegen hartziekten
Het eten van ongezouten noten waaronder pinda’s verlaagt het LDL-cholesterol en verkleint de kans op hartziekten. Deze effecten komen waarschijnlijk doordat er veel onverzadigd vet in noten zit.

Bron: Voedingscentrum
... Toon meerToon minder

Bekijk op Facebook

Pin It on Pinterest

Share This