Nieuws en Blogs 

Fit op gewicht

Fit op gewicht

Ga fit en energiek de zomer tegemoet! Meld u nu aan voor “Fit op Gewicht” van Sportschool de Wenakker en DriemaalVijf Gewichtsconsulent!

Zet vandaag de eerste stap

Wilt u het nieuwe jaar goed beginnen en op een gezond gewicht komen voor een fitter en energieker gevoel? Vraag dan nu een gratis kennismakingsgesprek aan!

Hoe overleef ik de feestdagen?

Gezond de feestdagen door, dat willen we allemaal wel! Toch lijken gezond eten en feestdagen niet samen te gaan. Tijdens de feestdagen eten we vaak veel meer, vetter en meer suiker dan anders met soms extra kilo’s en een ongezond gevoel tot gevolg. Hoe voorkomt u dit?

Cursus “Lekker voor weinig”

Cursus “Lekker voor weinig”

In opdracht van de Gemeente Oldambt en in samenwerking met Sociaal Werk Oldambt, start DriemaalVijf Gewichtsconsulent 5 februari 2018 de cursus “Lekker voor weinig”. Hoe bereid je met weinig geld een gezonde en lekkere maaltijd? Lees hier alle informatie over deze cursus.

Creatief met je budget

Creatief met je budget

Hoe bereid je met weinig geld een gezonde maaltijd? Ontdek het in de cursus “Lekker en gezond voor weinig”, georganiseerd door Welzijn Bellingwedde en DriemaalVijf Gewichtsconsulent. Klik hier voor meer informatie en om je aan te melden.

Ticket to a Healthy You

Ticket to a Healthy You

Met de zomer in het vooruitzicht willen mensen graag weer een paar kilo’s kwijt. BGN Gewichtsconsulenten voeren een campagne onder de naam ‘Ticket to a healthy you’. Bekijk hier de promotievideo.

Wist je dat mensen meer en ongezond voedsel eten wanneer het eten zichtbaar blijft of in de buurt is? Hetzelfde geldt dus ook voor gezond voedsel. Koop dus druiven, tomaatjes, bananen en ander makkelijk fruit en zet die fruitschaal op de eettafel. Laat die snackbui dan maar komen... 😉 ... Toon meerToon minder

Bekijk op Facebook

Kun je afvallen met een koolhydraatarm dieet?

Bij elk dieet waarbij je minder calorieën binnenkrijgt dan je verbruikt, val je af. Dit geldt ook voor een koolhydraatarm dieet. Maar als je evenveel calorieën binnenkrijgt, dan zorgt een dieet met weinig koolhydraten niet voor meer gewichtsverlies dan een dieet met veel koolhydraten.

Voordeel van een koolhydraatarm dieet is dat je naar verhouding meer eiwitrijke producten eet zoals vlees, vis, ei, zuivel en peulvruchten. Hierdoor houd je langer een gevoel van verzadiging. Dus je hebt langer het gevoel dat je vol zit. Eiwitten zijn ook belangrijk voor je spieren. Doordat je relatief veel eiwitten eet tijdens het afvallen, blijft je spiermassa behouden en verlies je vet.

Nadelen van een koolhydraatarm dieet kunnen zijn:

Koolhydraatarme diëten zijn vaak ook rijk aan vetten. Diëten die hoog zijn in vet, zijn vaak ook (te) hoog in verzadigd vet. Vanwege het risico op hart- en vaatziekten raden we aan producten met verzadigd vet zoveel mogelijk te vervangen door producten met onverzadigd vet. Vervang bijvoorbeeld roomboter en kokosvet door zachte en vloeibare vetten, zoals olijfolie, zonnebloemolie en vloeibaar bak- en braadvet.

Koolhydraatrijke producten als volkorenbrood en graanproducten, fruit, peulvruchten en groente staan in de Schijf van Vijf. Hiermee verlaag je het risico op bepaalde hartziekten en diabetes type 2. Daarnaast zitten er in deze voedingsmiddelen B-vitamines, voedingsvezels en belangrijke mineralen, zoals ijzer, magnesium, chroom en zink. Bij een koolhydraatarm dieet – waarbij je deze producten mijdt – loop je dus meer kans op tekorten van deze voedingsstoffen. Daarnaast loop je ook de gezondheidswinst mis die aan deze producten wordt toegeschreven.

Veel mensen houden een afvaldieet niet lang vol, omdat het te streng, te eenzijdig of te onpraktisch is. Bovendien is gewichtsverlies meestal niet blijvend, omdat er geen permanente gezonde leefstijl is aangeleerd. Afvallen zonder dieet kan door je leefstijl aan te passen.

Bron: gezondheidsnet
... Toon meerToon minder

Bekijk op Facebook

Pin It on Pinterest

Share This